Galleria: Spinosaurus – maailman suurin peto

15 metriä pitkä eläin, jolla oli metrin mittaiset leuat: Spinosaurus on suurin lihansyöjä, joka on koskaan kävellyt Maan päällä.

torstai 23. lokakuuta 2014

Spinosaurus: satavuotias arvoitus

Ernst Stromer teki vuosina 1910–1914 tutkimusmatkoja Egyptiin ja löysi fossiilitodisteita dinosauruksesta, jolle hän antoi nimen Spinosaurus aegypticus. Hän arvasi heti löytäneensä jotain merkittävää, mutta hänen aavistuksensa todistettiin oikeiksi vasta kokonaista vuosisataa myöhemmin.

Oikealla on video, jossa näet valtavan Spinosauruksen heräävän jälleen henkiin. Voit seurata Spinosaurus-kopion syntyä ja kuulla Nizar Ibrahimin selostusta jättipedosta, joka hallitsi maita ja mantuja liitukaudella.

Lue artikkeli: 'Pois alta, T. rex!'

Lähde National Geographic -tutkija ja fossiilinetsijä Nizar Ibrahimin kanssa Marokkoon ja lue Spinosauruksen pitkästä tiestä maineeseen – sitä ehtivät hidastamaan molemmat maailmansodat. Lue koko artikkeli National Geographic Suomen numerosta 10/2014:

Huom! Kun napsautat Lataa-painiketta, sinua pyydetään liittymään natgeo.-fi-sivuston jäseneksi. Liittyminen kestää noin minuutin eikä maksa mitään.