Paratiisilinnut tanssivat rakkaudesta

Galleria: Uuden-Guinean paratiisilinnut viettelevät vastakkaisen sukupuolen edustajan seksikkäillä tanssiaskelilla. Valokuvaaja Tim Laman onnistui ottamaan joukon upeita kuvia näyttävistä linnuista ja niiden erikoisista pariutumisrituaaleista.

keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Uuden-Guinean paratiisilinnut ovat ainutlaatuisia, näyttäviä pikku olentoja. Linnut tunnetaan siitä, että ne houkuttelevat kumppaneita upean värikkäillä ja kauniilla höyhenillään, joita ne esittelevät balettimaisella soidintanssilla.

Paratiisilinnut pysyttelevät piilossa sademetsän uumenissa, mutta valokuvaaja Tim Laman onnistui tallentamaan upeita otoksia näistä erikoisista linnuista.

Tietoja valokuvaaja Tim Lamanista Tim Laman on luontokuvaaja ja kenttäbiologi. Tim varttui Japanissa, missä hän vietti paljon aikaa vuorilla ja merellä.

Miehen uteliaisuus ja kiinnostus sademetsän elämään vei hänet Borneoon vuonna 1987. Vuosia jatkuneen sademetsätutkimuksen ja Harvardin yliopistossa suoritetun biologian tohtoritutkinnon jälkeen hän alkoi valokuvata, koska valokuvien kautta hän pystyi mielestään paremmin välittämään viestiä sademetsien suojelun ja säilyttämisen tarpeesta.

Tim Lamanin paratiisilintuprojekti on hänen kunnianhimoisin hankkeensa. Han haluaa dokumentoida erikoisen lintusuvun kokonaisuudessaan. Hän on viettäynty projektin parissa kuuden vuoden aikana yhteensä 12 kuukautta kenttätyössä Uuden-Guinean alueella.

Tietoja Tim Lamanista