Harald Sinihammas käännytti viikingit kristinuskoon

Vuoden toisesta numerosta voit lukea kuningas Harald Sinihampaasta, joka teki pakanoista kristittyjä, Chilen rohkeista karjapaimenista sekä Miamin miljoonakaupungin yrityksistä sopeutua valtamerten pinnan nousun aiheuttamaan uhkaan.

perjantai 20. helmikuuta 2015

Numeron 2/2015 sisältöä:

Kristitty viikinkikuningas Kun Tanskan kuningas Harald Sinihammas antoi kastaa itsensä ja teki kristinuskosta valtionuskonnon, hän myös johti viikingit uudelle aikakaudelle.

Florida vastaan vesi Valtamerten pinnat ovat nousussa, ja Florida yrittää pitää jalkansa kuivina. Sopeutumistoimilla voi ostaa aikaa, mutta onko niistä Miamin pelastajiksi?

Kuvareportaasi: Hukkuva maailma Valokuvaaja Gideon Mendel on dokumentoinut tulvasta kärsineiden ihmisten kohtaloita eri puolilla maailmaa.

Näkymätön universumi Näkyvä maailmankaikkeus on vain häviävän pieni osa koko universumista. Astrofyysikot yrittävät päästä perille kahdesta jokerikortista: pimeästä aineesta ja pimeästä energiasta.

Chilen karjapaimenet Kun karjapaimenet jahtaavat maailman pahansisuisimpia villinautoja Patagoniassa, pelissä on verta, perinteitä ja aimo annos rohkeutta.

Tilaa tai osta National Geographic

• Lehtipisteistä kautta maan hintaan 8,95 euroa/lehti.

• Tilaa lehti. Nyt saat 3 numeroa, 125-vuotisjuhlakirjan ja kuoritakin hintaan 19,90 euroa.